FAQ om Takeout

(FAQ - Frequently Asked Questions)

Nedenfor kan du finde ofte stillede spørgsmål samt svar vedrørende brugen af Takeout.dk

  1. Skal jeg registrere mig som bruger?
  2. Jeg har glemt min adgangskode?
  3. Jeg kan ikke logge ind?
  4. Hvordan bestiller jeg via Takeout?
  5. Er restauranten åben?
  6. Hvor er mine kontooplysinger?
  7. Hvordan kan jeg ændre mine personlige oplysninger og præferencer?
  8. Hvad med mine personlige oplysninger og sikkerhed?
  9. Hvordan tilmelder/afmelder jeg nyhedsbrev?
  10. Hvordan foregår leveringen?
  11. Er der fortrydelsesret?
  12. Hvad med fejl og mangler?
  13. Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruge?
  14. Systemet kræver at jeg benytter kreditkort ved ekstern udbringning?
  15. Hvornår bliver beløbet trukket via mit kreditkort?
  16. Hvordan ved jeg, at min bestilling er gennemført/fremsendt?

 

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på tlf. (+45) 70 27 70 30  eller sende en email til kundeservice@takeout.dk, hvorefter vi vil kontakte dig snarest muligt.

 

1. Skal jeg registrere mig som bruger?

Ja. For at benytte Takeout.dk samt tilhørende apps er det nødvendigt at registrere dig som bruger, for at kunne gennemføre en bestilling. Denne registrering kan ske både via desktop eller app. 

Det er gratis at blive medlem, hvor du opnår en række fordele, som du kan læse om under ”Firmakonto & fordele. Du kan læse om vores politik omkring personlige oplysninger og sikkerhed under afsnittet “Betingelser og Cookies”.

2. Jeg har glemt min adgangskode?

Klik på "Glemt adgangskode" i "Log ind"-feltet og skriv din email adresse her, denne er også dit brugernavn, hvorefter din adgangskode straks vil blive sendt til din oplyste email adresse.

3. Jeg kan ikke logge ind?

Når du skal logge ind, er det vigtigt at du indtaster din email adresse (brugernavn) og adgangskode korrekt. Du kan ændre din adgangskode under i fanen "kontooplysninger", når du er logget ind, ved at klikke på den ludobrik lignende profil knap øverst til højre. Kan du fortsat ikke logge ind kan du trykke på "Glemt adgangskode" i "Log ind"-feltet og skriv din email adresse her, hvorefter din adgangskode straks vil blive sendt til din oplyste email adresse.

4. Hvordan bestiller jeg via Takeout?

At bestille takeaway-mad online hos Takeout er en nem, hurtig og overskuelig proces:

  1. Vælg din adresse,
  2. Vælg den restaurant du ønsker at bestille fra,
  3. Vælg din mad og/eller drikke,
  4. Vælg afhentning eller udbringning,
  5. Vælg godkend bestillingen og betal,

 og maden er på vej.

5. Er restauranten åben?

De oplistede restauranter vil fortælle dig, om de er åbne eller lukkede på dit søge-tidspunkt. Du kan ligeledes under “filtre” vælge kun at få vist restauranter som er åbne her og nu. 

Såfremt du vælger en restaurant som har lukket vil du blive oplyst herom, samt få muligheden for at forudbestille ved åbning eller helt vælge en anden restaurant.

For at se hvilke daglige åbningstider restauranterne har, skal du blot klikke på linket "info" ikonet under restaurant billedet.

6. Hvor er mine kontooplysinger?

Du kan få adgang til alle dine oplysninger ved at klikke på den ludobrik lignende profil knap øverst til højre. Herunder finder du dine kontooplysninger med alt fra kontaktinformationer og leveringsadresser, til tidligere samt favorit bestillinger.

Via denne nemme oversigt giver det dig samtidig mulighed for at gennemføre en hurtigere og mere personlige bestillinger, idet du her kan tilpasse og ændre dine personlige oplysninger og dine præferencer omkring favorit-restauranter og favorit-bestillinger, ligesom du har alle oplysninger over dine tidligere bestillinger.

7. Hvordan kan jeg ændre mine personlige oplysninger og præferencer?

Du kan ændre dine personlige oplysninger og præferencer ved at logge ind som bruger, hvorefter du kan ændre de ønskede data under "kontooplysinger", såsom adgangskode, adresse, favorit-bestillinger, tilmelding/afmelding af nyhedsbrev mv.

8. Hvad med mine personlige oplysninger og sikkerhed?

Vi er meget opmærksomme på vigtigheden af en klar og sikker politik omkring beskyttelsen af dine personlige oplysninger og anden sikkerhed. Læs mere om vores kundepolitik vedrørende personlige oplysninger og sikkerhed under linket Terms & Cookies.

9. Hvordan tilmelder/afmelder jeg nyhedsbrev?

Det er lige så nemt at afmelde nyhedsbrevet, som det er at tilmelde det. Tilmelding kan f.eks. ske via hjemmesiden under “kontooplysninger”, specifikke annoncer, kvitteringer fra dine køb. Ved afmelding af nyhedsbrevet, skal du blot klikke på linket i nyhedsbrevet eller logge ind på "kontooplysninger", og trykke på tilmeld/afmeld kontakten.

10. Hvordan foregår leveringen?

Takeout sørger for formidling af bestillingerne til restauranterne, hvorefter selve leveringen primært varetages af Takeout’s egne chauffører og biler. Det kan forekomme at enkelte restauranter selv varetager udbringning. Ved ekstraordinær travlhed kan Takeout benytte pålidelige tredjepart chauffører til at assistere med udbringningen.

11. Er der fortrydelsesret?

Der er ikke fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven på menuerne eller andre varer, regnet fra tidspunktet for bekræftelse af bestillingen. Enhver bestilt vare går direkte til produktion og anses derfor som værende påbegyndt efter din modtagelse af ordrebekræftelsen på bestillingen. Du kan se e-takeaways almindelige handelsbetingelser ved at klikke på linket Handelsbetingelser.

12. Hvad med fejl og mangler?

Ved fejl, mangler eller eventuelt udeblevne bestillinger bedes henvendelse rettet direkte til restauranten, såfremt restauranten selv har varetaget leveringen. I tilfælde hvor Takeout har varetaget leveringen, bedes henvendelse rettet direkte til Takeout’s kundeservice på tlf. (+45) 70 27 70 30 eller pr. mail til kundeservice@takeout.dk.

Takeout.dk formidler bestillingerne elektronisk og tilstræber at internetsiden altid fungerer optimalt, men vi kan ikke garantere, at internetsiden og telefonsystemet til enhver tid er fejlfrit og i drift, og der tages ligeledes forbehold for trykfejl og udsolgte varer.

13. Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruge?

Alle priser er i DKK og inkl. moms. Betaling foregår ved trækning på kreditkort eller ved benyttelse af kreditordning (gælder kun virksomheder og offentlige institutioner). Hvis der benyttes kreditkort kan beløbet trækkes efter afgivelse af bestillingen og dermed efter levering af varen.

Når Takeout varetager udbringningen for restauranten, kan der ikke betales kontant ved leveringen, da Takeout’s chauffører af praktiske og sikkerhedsmæssige årsager ikke kører rundt med kontanter; derfor skal der betales online med kreditkort eller via kreditordningen (kun for virksomheder og offentlige institutioner).

14. Systemet kræver at jeg benytter kreditkort ved ekstern udbringning?

Når man bestiller til udbringning, og udbringningen skal varetages af Takeout for restauranten, skal bestillingen betales online med kreditkort (eller "kredit" for de virksomheds brugere, som er tilkoblet Takeout's firmaordning). Det skyldes, at chaufførerne af praktiske og sikkerhedsmæssige årsager ikke kører rundt med flere tusinde kroner i kontanter. Yderligere betyder tvungen kreditkortbetaling, at alle parter sparer en masse administration, idet man undgår afregning mellem 3 forskellige parter (chaufføren, restauranten og kunden), som det ville være tilfældet ved kontant betaling.

15. Hvornår bliver beløbet trukket via mit kreditkort?

Når du betaler online via Takeout, er der tale om en betaling her og nu – ligesom når du betaler andre steder med dit kreditkort. Beløbet bliver dog først trukket, når Takeout aktivt hæver beløbet via DIBS eller Braintree Payments (betalingsgateway). Selve trækningen af beløbet på din konto afhænger derfor af den konkrete transaktionstid, men den vil normalt være ca. 1-2 dage.

16. Hvordan ved jeg, at min bestilling er gennemført/fremsendt?

Din bestilling bekræftes og gennemføres først, når du klikker på "Godkend Bestilling" sidst i bestillingsprocessen og/eller evt. betaler online via DIBS- eller Braintree Payments betalingsgateway. Før du godkender giver vi dig alle relevante oplysninger om din bestilling, så du har mulighed for at lave "sidste øjebliks"-ændringer, inden du sender din bestilling afsted.

Ordrebekræftelsen - med en "Velbekomme"-hilsen - til sidst er din sikkerhed for, at din bestilling er afsendt og modtaget af restauranten. En bekræftelse af din bestilling indeholdende et ordrenummer, leveringstidspunkt mv. bliver ligeledes sendt til din e-mail, hvor du kan se hele indholdet af bestillingen.




Vi bruger cookies for at give dig en bedre service. Fortsæt på siden hvis du er ok med dette, eller læs mere om vores cookies her.